Mathilda

Alla inlägg under november 2012

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 14 november 2012 07:59

Ja idag är lilla sötrumpan redan 5 månader... Går ju så himla fort! Jag & Ronny sa de att lika länge till så är det ju inte länge till hon fyller 1 år!

Jag jobbade lite i fredags kväll, serverade lite! Kul & komma ut lite å även spara på föräldrar dagarna lite på ett sånt sätt:))

Novelia har ju verkligen insett att hon kan låta! Så söt när hon har sina ljud för sig & gör sina glädjetjut.. Dock inte så bra när älsklingen. Jobbar på natten & ska sova dagen efter så får försöka vara ute på dagarna me:p gör jag ju visserligen ändå men ibland kommer man ut försent så han redan vaknat;)

Idag vaknade lillan vid 7 så nu sitter jag i soffan & novis ligger på golvet å leker! Så kul att titta på för hon har börjat inta kryp ställning, men hon har inte kommit på hur hon ska flytta armarna än, men hon tar sig framåt ändå<3

Nu ska jag fixa lite här hemma för sen ska vi till BVC & ta spruta, och sen kommer mammorna från föräldrar gruppen & pappi åker & jobbar!


Puss & kram


Denna bilden togs en vecka innan hon föddes, känns som det var hur nyss som helst men hon är ju redan 5 månader <3

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 6 november 2012 07:41

Ja dom härliga sov morgorna som Novelia brukade ge mig är ju borta;) nu brukar hon somna vid typ 20 tiden och vakna mellan 6-7 ... Men vi går upp och myser i soffan då, vilket vi gör just nu:)

Puss & kram

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 5 november 2012 22:30

Ligger just nu i sängen & tittar på medium, så får passa på att skriva lite till under pauserna ;)

Sist skrev jag om grannarna som väsnades så, och att jag skulle ringa hyresvärden idag... Men efter en natt utan sömn var jag så uppretad på det så jag skickade iväg ett mail på lördag förmiddag ;)

Och senare på kvällen så satte dom igång med festandet igen.. Även denna gång en onormal ljudnivå...

Vi hade pratat med ett annat par grannar som oxå hört dom och nämnde att det vara är o ringa till Securitas... Så ja & honey bestämde oss för att ge dom till 22.30 o sen ringa dom... (Sen vill jag bara säga att vi är inte så torra att man inte ska kunna ha en fest hemma, men man tröttnar när dom helg efter helg har sina onormala fester , och som dessutom håller på till 04.30)

Hur som helst så hann vi aldrig ringa för grannen under oss hann gå upp och klaga på dom innan! Då bor dom som festar över oss, så då kan ni tänka er hur högt det va :p

Igår så va älskling & jobbade så jag & stumpan följde med Lena till hennes syster på kalajs:))

Idag har jag inte gjort så mycket.... Ronny jobbar öven idag :/ så hag har Kollat igenom massa papper och även tagit en promenad med novis <3

Passade även på att gå till campus , tänkte nämligen läsa eng b för eventuella studier i framtiden :))

Har annars mest myst med min älskade lilla underbara skatt <3

Men men nu ska jag fortsätta kolla på tv och fortsätta räkna minuterna tills min kärlek kommer hem <3 om jag lyckas hålla mig vaknen då e klart ;)

Puss & kram

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 3 november 2012 08:08

Fy fasen säger jag bara... Vi har ett par grannar som festar näst intill varje helg! Och självklart ska man kunna göra det ibland , jag är inte den som är den..

Men när man helg efter helg får ligga & lyssna på en onormal fest volym och dom gapar och slår i väggarna så är det fruktansvärt tröttsamt!!

Och inatt var droppen!! Då hade dom en sån där jäkla högljudd efterfest..... Till halv 5 imorse!!!!
Känns ju mindre roligt när man har en dotter som vaknar senast halv 7...

Så på måndag är det jag som ringer med ett jäkla klagomål till hyresvärden !!


Nu blir det fortsättning av morgon myser med min skatt<3

Puss&kram

Presentation


Mitt namn är Mathilda & bloggar lite om min vardag tillsammas med min älskade sambo & våran underbara Dotter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards