Mathilda

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Myser!

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 7 maj 2014 11:19

Igår & idag har jag prövat på morgonen med att gå upp klockan 7, få i båda barnen mat, klä på dom, borsta tänder & hår på Novelia & få mig själv klar för att sedan lämna Novelia på dagis ;) å måste säga att det går riktigt bra :)) är dock helt slut nu men jag ska väl förhoppningsvis inte mata Liam på natten allt för länge till;) måste säga att jag är riktigt bortskämd ändå, han har aldrig vaknat mer än en gång per natt för mat! Novelia matade jag ju nästan varannan timme-dygnet runt! Men stackarn hade ju så ont i magen innan vi kom fram till att hon hade mjölkallergi <3

I söndags hade jag familjen här på lite sent kalas för att jag har fyllt år.. Fick lite heminredning & pengar för bidrag till en D&G klocka som jag beställde igår :)

Plus att Liam fick lite presenter eftersom att några av dom inte träffat honom innan:) och lillan fick ett paraply av mormor ;)

I måndags tog jag med båda barnen till affären, Novelia var övertrött & ville hoppa ut vagnen hela tiden.. Som tur va så sov Liam;) passade på att shoppa lite till barnen oxå eftersom att Kappahl ligger där & dom har ju så fiiina barnkläder <3

Sedan åkte vi hem till Patricia & hennes barn & lekte en sväng innan vi åkte hem:)

Igår efter att Novelia var lämnad på dagis så åkte vi till socialen & skrev på papper för gemensam vårnad på Liam & även att vi garanterade att Ronny är pappa ;) sånt man måste göra om man är ogift ;)

Sen åkte jag å lillen vidare till Patricia innan Novelia skulle hämtas... Hanna och hennes "lilla" Nathalie va där oxå, stora tjejen brevid Liam ;)

Nu väntar jag på att kussen ska komma hit på en kaffe ;)

Och imorgon ska vi ta med kidsen på öppna förskolan, så skönt att det finns fler som är mamma lediga samtidigt <3

Puss & kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 11 februari 2015 08:18

Ja jösses så tiden går! Känns som att man knappt hinner vakna på morgonen innan det är dax att gå å lägga sig igen ;) å här har vi ändå vart uppe sedan kvart över 6 :)) å det är ju inte alltid så kul att vakna då men barnen är så trötta på kvällen så...

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 5 december 2014 09:02

God morgon på er! Att det ska vara sån jäkla stress inför Jul... Det ska ju egentligen vara en såndär mysig tid... eller det är de väl men innan, puh säger jag bara. .. Alla julklappar ska inhandlas, hat visserligen inte jättemånga kvar men dom som ä...

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 13 oktober 2014 11:18

Mmm Liam är sjuk... Näsan rinner & han är vaken på nätterna.. :( eller jag hoppas att det är därför han sover så oroligt.. Han som sovit så bra på nätterna annars... så idag är jag mindre pigg kan jag lova... tror även att det är tänder på G för grab...

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 24 september 2014 10:33

I två nätter så har Liam sovit insinuerar egen säng HELA natten :)) igår natt fick jag bara gå upp & ge honom nappen men inatt har jag inte vart uppe nån gång :)) känns gött! Han har annars vaknat till på natten & då har jag hämtat in honom till våra...

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 18 september 2014 13:29

Här har vi sjukstugaa. .. nästan är de totalstopp i halsen & öronen värker & hostar konstant ? Lillen är hela 5 månader idag, jösses så fort de går.. han har dock blivit lite gnällig men misstänker att det är tänder som är på gång:) novelia är e...

Presentation


Mitt namn är Mathilda & bloggar lite om min vardag tillsammas med min älskade sambo & våran underbara Dotter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards