Mathilda

Alla inlägg under maj 2014

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 7 maj 2014 11:19

Igår & idag har jag prövat på morgonen med att gå upp klockan 7, få i båda barnen mat, klä på dom, borsta tänder & hår på Novelia & få mig själv klar för att sedan lämna Novelia på dagis ;) å måste säga att det går riktigt bra :)) är dock helt slut nu men jag ska väl förhoppningsvis inte mata Liam på natten allt för länge till;) måste säga att jag är riktigt bortskämd ändå, han har aldrig vaknat mer än en gång per natt för mat! Novelia matade jag ju nästan varannan timme-dygnet runt! Men stackarn hade ju så ont i magen innan vi kom fram till att hon hade mjölkallergi <3

I söndags hade jag familjen här på lite sent kalas för att jag har fyllt år.. Fick lite heminredning & pengar för bidrag till en D&G klocka som jag beställde igår :)

Plus att Liam fick lite presenter eftersom att några av dom inte träffat honom innan:) och lillan fick ett paraply av mormor ;)

I måndags tog jag med båda barnen till affären, Novelia var övertrött & ville hoppa ut vagnen hela tiden.. Som tur va så sov Liam;) passade på att shoppa lite till barnen oxå eftersom att Kappahl ligger där & dom har ju så fiiina barnkläder <3

Sedan åkte vi hem till Patricia & hennes barn & lekte en sväng innan vi åkte hem:)

Igår efter att Novelia var lämnad på dagis så åkte vi till socialen & skrev på papper för gemensam vårnad på Liam & även att vi garanterade att Ronny är pappa ;) sånt man måste göra om man är ogift ;)

Sen åkte jag å lillen vidare till Patricia innan Novelia skulle hämtas... Hanna och hennes "lilla" Nathalie va där oxå, stora tjejen brevid Liam ;)

Nu väntar jag på att kussen ska komma hit på en kaffe ;)

Och imorgon ska vi ta med kidsen på öppna förskolan, så skönt att det finns fler som är mamma lediga samtidigt <3

Puss & kram

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 3 maj 2014 07:36

Ja äntligen är våran lille pojk här<3 Hela 15 dagar idag! Torsdagen den 17 april vid 22 tiden så känner jag hur sammandragningen känns på ett annat sätt i ryggen än vad mina förvärkar gjort ( i två veckor)! Och jag säger till Ronny att detta känner jag igen från Novelias förlossning! Dock inte speciellt smärtsamt...

Blir lite nervös eftersom att Novelias förlossning gick så himla fort!

Men avvaktar ändå.. Men när jag har haft regelbundna värkar (3-4 min mellanrum), fortfarande inte så kraftiga, så ringer jag iaf & pratat med förlossningen som tycker att jag ska komma in så jag inte riskerar att föda i bilen ;)

Vi ringer hit ronnys bror & hans tjej som ska sova här med lillan & så rullar vi iväg ;)

Framme & dags att bli undersökt! 4 cm, Wieee!! Det går framåt & jag har stenbra kontroll! Precis som jag vill :)

Vi försöker vila lite men är inte det lättaste;)

Efter 2 timmar är det dax för en kontroll igen, förutom att dom tar hjärtljuden var 30:e minut... Men innan kontrollen promenerar jag i korridoren för att de ska gå lite fortare :) har lite starkare värkar nu men ändå helt hanterbara, lite lugn andning så va dom lätt fixade ;)

6 cm vid 5 tiden på morgonen.. Nu tar jag en dusch & sen slumrar till i 20 minuter! Har inte speciellt ont men är helt slut efter att inte ha sovit en blund på natten.. Ronny passar oxå på att vila!

Dax för en ny kontroll strax efter 7 tiden, även ny mysig personal :)

5 cm!!!! Va fan, kan de bli så?!!! Jo tydligen eftersom att värkarna inte alls är lika starka längre!! Hmm.. Dom frågar mig om jag vill att dom ska ta vattnet.. Är dock rädd för att tappa kontrollen å misstänker att de kommer gå undan efter dom gör detta så promenerar lite igen å avvaktar:/

Men vid halv 10 så tar vi vattnet iallafall, eftersom att inget händer!

PANG!!! Så kommer en rejäl värk & Ronny får ringa på klockan, nu är de dax för lustgas! Jag tappar kontrollen...:/

Vilka jävla värkar, dubbelvärkar dessutom, hela magen, ryggen, benen... Fy!!! Ronny masserar ryggen på mig men jag vill inte bli rörd när dessa smärtor kommer... Och det dröjer inte länge innan det trycker på ordentligt.. Personalen kommer in & ska upp & känna om jag är helt öppen, 10 cm men den lilla kanten är kvar så dom ber mig hålla emot, DE GÅR INTE!!

Fy, jag är så trött! Och så vill dom att jag ska ställa mig på knä för att de ska gå lite fortare... Krystade lite ståendes där i sängen innan jag rullar över på sidan, för dom sista krystvärkarna... Så många som säger att det inte gör ont att krysta! Jo du!!! Men jag hade ju inte så ont av värkarna så... Men när jag kände att han var påväg ut.. Gahh, TA UT HAN!! Skrek jag i ren panik bara... Och kl 11.00 den 18 april kom han äntligen <3

49 cm, 3055 gram & 33 i huvudmått!
Våran Liam <3

Ronny fick klippa navelsträngen denna gången <3

Han va så bra på at pucha mig denna förlossningen;)

Och så va de dax för moderkakan att komma ut, lätt fixat!

Nu njuter vi av att vara 4! Och det går så bra med lillan:)

Nä nu ska vi gå upp & iväg på koutsläpp;)))
Puss&Kram

Presentation


Mitt namn är Mathilda & bloggar lite om min vardag tillsammas med min älskade sambo & våran underbara Dotter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards