Mathilda

Alla inlägg under september 2014

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 24 september 2014 10:33

I två nätter så har Liam sovit insinuerar egen säng HELA natten :)) igår natt fick jag bara gå upp & ge honom nappen men inatt har jag inte vart uppe nån gång :)) känns gött! Han har annars vaknat till på natten & då har jag hämtat in honom till vårat rum så har han somnat igen ;) men han är ju som en elvisp i sängen så jag sover ju inget då... hoppas verkligen att det håller i sig nu bara ;)

Idag är jag ändå grymt trött... va & lämnade Novelia på dagis vid 9... hon är ju för söt när jag lämnar henne... Idag skulle dom till skogen så hon sken ju upp som en sol när hon kom dit & igår när jag lämnade henne så vinkade hon lite sen sprang hon till frökens famn :) värmer i hjärtat när hon trivs så bra & att hon tycker om fröknarna <3

Sen blir hon jätteglad när jag kommer för att hämta henne oxå så de känns ju skönt ;)

I lördags jobbade jag på bröllop.. å jag, man slutar ju aldrig förvånas över vad det finns för folk när man arbetar bland alkohol... att man inte kan bete sig på någon annans dag, ja menar förhoppningsvis gifter man sig bara en gång....

Tänker inte gå in på detaljer men kan ju säga som så att det va den vidrigaste städningen jag någonsin gjort...!

När jag va hemma i gryningen så vaknade Liam till liv så jag passade på att mata honom när jag ändå va vaken.. dessvärre tog det 1 timme för honom att somna om.. Är ju jäkla typiskt att det sker just när man behöver sova :/ Ronny tog ju honom men jag hör ju honom ändå. .. och på nedervåningen ingen sov ju Novelia & 3 av Ronnys syskon så de va ju inte så lätt att gå ner.. men han somnade tillslut iallafall :)

Söndagen var jag ju grymt trött... Kunde ju inte sova bort hela dagen eftersom att jag skulle kunna somna söndag kväll ;)

Novelias rum har så himla brett fönster så jag har letat som en galning för att hitta en hissgardin dit... Har verkligen bara hittat en enda! Hur som helst beställde jag den &, Liam fick hennes gamla... Hans fönster är lagom stort :) är ju en supersöt gardin som jag inte vill göra mig av med ;)

Nä nu ska jag ta tag inställning & tvätt :)

Puss & kram

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 18 september 2014 13:29

Här har vi sjukstugaa. .. nästan är de totalstopp i halsen & öronen värker & hostar konstant ?

Lillen är hela 5 månader idag, jösses så fort de går.. han har dock blivit lite gnällig men misstänker att det är tänder som är på gång:) novelia är en bestämd dam hon. . Men måste säga att hon ändå är väldigt duktig! Även om hon är envis;) i sommar har vi tagit det lugnt med barnen.. vart på västkusten två ggr & en helg i Varberg. . Ronny har ju börjat nytt jobb så har inte haft någon semester ;) men så skönt de är när han jobbar mån-fre :) dagtid dessutom, :)

Va i Lidköpings nytt häromdagen. . Men dom skrev fel på novelia namn så dom fick slänga in en ny bild ;)

Nä, nu hinns de inte med mer men ska följa bli bättre på att skriva ;) xoxo

Presentation


Mitt namn är Mathilda & bloggar lite om min vardag tillsammas med min älskade sambo & våran underbara Dotter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards