Mathilda

Alla inlägg under februari 2013

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 26 februari 2013 14:37

Så härligt att solen äntligen hittat tillbaka, blir ju full av energi:) idag vakna lillan halv 7 så då hade vi lite morgonmys i sängen en timma innan vi gick upp & åt frulle & grejade lite!

Sen gick vi ut på 1,5 timmes promenad så Novisen fick sova lite innan vi gick till öppna förskolan!;) hon tycker det är så kul att busa runt & titta på alla andra barn<3 hon kommer ju stormtrivas när hon börjar dagis till hösten <3 lilla Fia!

Sen gick vi hem & Novelia fick lite mat i magen sen slocknade hon! Så då tog jag 10 minuter i soffan sen började jag med maten & medans den puttrade på spisen har jag passat på att städa, dammsuga & skura golven;) och lillan va nog trött efter att ha busat så för hon ligger fortfarande & sover<3 så nu väntar vi på att pappi ska komma hem från jobbet så vi kan äta så ska jag iväg till gymmet sen:)

Imorgon ska jag & Novelia till Borås med Ronnys systrar & deras små söta barn Milicia & Birk! Kul att komma iväg:)

Och på torsdag ska vi ha träff med mamma gruppen & deras gryn <3

Ha en mysig dag allesammans <3

Puss&Kram

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 24 februari 2013 10:05

Denna veckan har verkligen sprungit förbi:) Det är så roligt att ha mycket att göra runt omkring sig:) i måndags träffade jag & Novisen Patricia & Vanessa på stan för lite lunch!

Och i tisdags tog vi en tripp till Novelias storkusin & hennes mor för en tjejdag,

i onsdags var vi på BVC med skruttis:) hon hade växt & gått upp ganska bra i vikt med tanke på att hon vart sjuk precis innan & i stort sett bara velat ha välling då..

I torsdags tog vi en tripp till skövde med Vanessa & Patricia! Kikade i affärer & handlade lite sött till sessan:) även en super söt rosa baddräkt till henne<3 hon älskar ju att bada så när min tatuering har läkt helt så ska vi ta en tripp:) förhoppningsvis nästa helg;)
Ronny jobbade & ringde efter 5 min där när han va påväg till sjukhuset för att sy i fingret.. Typiskt! Han mår nog inte så dåligt för de då han inte kan diska eller endel andra sysslor;)

I fredags startade jag & Novelia med ett mamma-barn core pass på gymmet med Susanne & lilla Liam:) blev ju inte jättesvettigt men va ändå kul:)

Sen blev det en långpromenad & fixa lite ärenden & så va pappa/morfar i stan på bowlingen med sina elever så vi gick dit & tog en fika:)

När vi väl kom hem så va det dax att väcka Ronny som hade jobbat natt & jag städade här hemma.. Gjorde inköpslista och begav oss till affären för att handla :) sen va jag helt slut så vi beställde hem en sallad & pizza:)

Igår åkte vi för att fira 2 utav Novelias farbröder! Så på fm fixades lite paket & annat kul:)

Sen blev det en lugn kväll för oss med lite mat!

Idag får vi se vad som händer, jag & Honey kanske går ut & käkar ikväll:)

Btw , Novelia har blivit helt galen när hon sitter i sin stol!! Vill helst klättra upp på bordet å äta ;)


Puss & kram på er!

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 17 februari 2013 22:29

Idag har jag & Novelia haft en riktig mysdag<3 igår jobbade jag hela dagen så då va hon hemma med älskling & idag har Ronny jobbar så då va de min tur <3 hon vaknade vid halv 7 & åt en flaska välling sen la jag henne i sängen så vaknade jag vid 8.40 av att hon låg & tjattrade så sött i sitt rum <3

Så då gick vi upp & lekte lite & jag plockade lite här hemma ... Har verkligen haft en riktig hemmadag vi två idag!

Å man ser ut hon trivs allra bäst hemma där hon känner igen sig<3 min lilla prinsessa!!!

Älsklingen har vart sugen på kärleksmums i flera dagar nu, så jag bakade lite förut så han får gotta sig när han kommer hem :)

Helt otroligt vad löjligt lycklig & stolt man blir för varje minsta framsteg ens lilla barn gör! Novelia står själv mer & mer för varje dag.. Hon har sagt mamma & pappa<3 det går verkligen undan med allt nu, måste ha stenkoll hela tiden!

Älsklingen är ju som sagt & jobbar nu så jag tittar på Falk & lillan sover! Så jag ska snart hoppa i säng ja me! Blir alldeles varm i hjärtat när älsklingen skickar söta underbara Mess från ingenstans när han är iväg! Älskar min lilla familj <3

Puss & Kram

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 10 februari 2013 11:56

Idag känns det som att lillan sovit hur mycket som helst:/ hon somna kvart över 7 igår och sov i 12 timmar somnade för 2 timmar sen & sover fortfarande ..

Igår va Lena här å mös lite :) kaffe & skvaller va de som gällde ;) älsklingen har ju jobbat hela veckan/ helgen så de passade bra med en tjejdag;)

Förr veckan passade jag & lillskruttan på att åka till Vga för ett par tjejdagar med linda & milicia:) vi passade även på att hälsa på Ewe, Johan & sötelliot som har köpt hus nyss!! Såå fint! Inte lite avundsjuk;)

Nästa vecka känns det som jag ska göra 1000 saker:p men jag gillar att ha uppbokade dagar så det gör mig inget:)

Nä nu hör jag att min skatt äntligen vaknat:)

Puss & Kram

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 2 februari 2013 09:21

Mm.. I onsdags blev Ronny sjuk... Och Novelia har vart lite krasslig även hon:( så vi har inte gjort mycket här hemma senaste dagarna :/ och igår åkte jag oxå på det... Å fy vad jobbigt de e, tycker så synd om lillgumman om hon känner av allt som vi gjort/ gör! Huvudvärk , nästäppa, halsont & det där med lock för öronen är nog värst! Blir ju ett sånt tryck i hela huvudet :/ stackars prinsessan:(


Nu har vi iallafall äntligen valt en ny bilbarnstol till Novisen & även köpt en:) är riktigt nöjda än sålänge iallafall:) en axkid kidzone fick det bli:)


Har även fått in stolen i framsätet!


Ja våran lilla klätterapa växer så det knakar... Vi satt & kollade på massa kort & filmer från när hon var nyfödd å guud så liten hon va.. Är såå himla kul att se när hon växer & lär sig nya saker varje dag men jag saknar allt första tiden... Vi va ju mitt i en flytt när hon kom så det känns inte som att vi hann njuta fullt ut när hon kom:/


Vi skulle ju flytta lite tidigare så att hon INTE skulle komma mitt o flytten, men samma dag så titta hon ut;) så det kanske hjälper att putsa fönster & städa ur köksskåp trots allt;)


Imorgon ska vi till kyrkan & hämta Novelias dopängel som dop sparat i ett träd sen dopet:) så det ska bli mysigt, bara vi mår bättre :/


Nä nu sover novisen så jag ska passa på att ta några lugna minuter i soffan ;) puss & kram

Presentation


Mitt namn är Mathilda & bloggar lite om min vardag tillsammas med min älskade sambo & våran underbara Dotter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards