Mathilda

Alla inlägg under december 2013

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 30 december 2013 12:16

Igår när vi hade lagt oss så vaknade lillan, och hon skrek av att nåt va fel, hon ville inte ha välling eller något:/ sånt som brukar funka..

Till slut fick hon ligga i våran säng där jag höll om henne och prövade att vagga henne... Tid tog det men tillslut somnade hon <3

Gör så ont i hjärtat när dom små lider... Speciellt när hon inte kan säga vad som är fel :(

Så jag fick ringa till båda jobb & dagis och säga att vi stannar hemma idag.. Av någon konstig anledning hatar jag att behöva säga att jag inte kommer och jobbar... Även om det är helt normalt att ens barm blir sjuka så känns de "pinsamt"! Men mitt barns hälsa måste ju självklart komma i första hand.. Och eftersom älsklingen ligger ute o jobbar så blir det jag som får vabba..

Hur som helst så verkar skruttan redan må bättre, tack & lov <3 vi har till och med vart ute en sväng så hon fick i sig lite frisk luft ... Och nu sover hon så gott inbäddad i vagnen utomhus;) så nu ska jag passa på packa lite inför morgondagen.. Vi ska nämligen fira nyår ihop med 2 av ronnys systrar & deras familjer, så då blir det övernattning där :)

Så kul att även dom har barn så lillan kan leka av sig..

Hon älskar verkligen att vara med andra barn;) så nu när det är sånt uppehåll på dagis så får vi passa på att träffa lite barn :))

Nä dax att ta tag i de då...

Puss&Kram

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 29 december 2013 20:35

Go kväll !
För ca en månad sedan så fick vi reda på att det är en lillebror som ligger i magen <3 underbart!
Även om man inte bryr sig vad det är för kön när man har sina älskade barn hos sig så måste jag säga att det känns såå kul att vi kommer ha en utav varje <3

Så nu diskuteras det väääldigt mycket namn här hemma... Och vi har inte riktigt kommit överens på den punkten ;) men nu har vi iallafall ett namn det lutar åt... Dock får det vara hemligt tills han är här ;)) idag är jag i vecka 23 (22+5) så han är alltså beräknad att komma på min födelsedag , 28/4-2014!

Två bilder på kvällens mage :)

Det har vart väldigt mycket jobb för min del det sista:) både på gott & ont, börja göra ont i mina fogar :/ får väl se hur länge jag orkar, jag vill ju räcka till för våran lilla stumpan här hemma me... Speciellt nu när Ronny ligger ute & jobbar!

Julen har vart bra, men jag va verkligen helt slut efter 3 dagars firande ;)

Å herregud så mycket de händer med Novelia.. Känns som att hon lär sig nya saker varje dag <3 galet så ja avgudar denna lilla goda groda!

Nu sitter vi i soffan & lillan sover sen en timma tillbaka.. Blir nog sängen snart så man orkar med jobb ;)

Puss&Kram

Där hade vi lite jul bilder ;)

Presentation


Mitt namn är Mathilda & bloggar lite om min vardag tillsammas med min älskade sambo & våran underbara Dotter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards