Mathilda

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 14 mars 2012 21:47

Jäsp!

Kom precis hem rån jobbet & här va det tomt =( Älskling kommer inte hem från jobbet förens tidigast halv 12...

Vi har ju beställt nya telefoner, iphone 4s.. Dax att byta ut 3:an :P Hur som helst så fick Ronny sin idag men jag som promt skulle ha en  vit får vänta ett tag till eftersom att dom var slut!! Skulle ju verkligen behöva ha den typ nu egentligen eftersom att min börjar krångla :/

Åkte till Linda en sväng innan jobbet för att spela lite Yatsy innan jobbet idag, en liten grej vi har hållt på med i 2 år så fort det är fint väder ute =)  Hur som helst så åkte jag förbi Motoristen på vägen för att köpa mig en dagens och fick syn på Ölen Singha - en öl från Thailand=) Fick mig verkligen att längta tillbaka !! Även om jag inte är så storförtjust i öl så är det konstigt nog alltid gott utomlands =) Jaja, en sån resa får det bli när våra barn blivit lite äldre, alldeles för lång restid tycker jag för dom små liven!

 

Den goda ölen från Thailand !!                                              Jag , Lena & Emma I Kata, Phuket <3

  

     

                          Love Yatzy                                             
       Jag & Linda i sommras

 

Jag fortsatte ju iväg till jobbet efter att jag hade vart hos Linda, pratade litre med min chef som sa att dom måste dra ner ca 75 000 på löner så jag ska jobba lite mindre =( Det löjliga är att det kommer att bli ca 4 timmar i månaden som försvinner från mig, och några 75 000 blir inte det då vill jag lova, haha.... jaja, jag ska ju faktiskt inte vara kvar så himla länge till så det gör väl mig inget så sett, bara löjligt att jag inte kan få jobba då, det är ju inte så att det är jag som är dyrast att ha där :/

 

Jag har ju en ögoninfektion i helgen som verkar vara helt borta=) Skööönt!! Hur jobbigt som helst när ögonen bara rinner, plus att jag fixade inte riktigt solljuset, så fick sitta inne med persiennerna nerdragna en otroligt solig dag :P Ledig dag dessutom... jaja!

 

Fy, vad jag har längtat till sommaren idag då, satt i solväggen & kände hur det brände! Det bästa av allt är att i sommar har vi våran lilla sötnos hos oss <3

 

         

Passar på att slänga upp några underbara sommarbilder som får mig att längta till sommaren ännu mer ;)

 

Hepp, nu ska jag ta & hoppa in i duschen, är så gött att lägga sig nyduschad =) Sen ska jag nog slänga i mig nåt ätbart, och vem vet, sen kanske klockan är så mycket att min kärkek kommer hem <3


Natti Natti! 

 

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 14 mars 2012 11:02

Hallå!

 

Mmm, i det här hemmet har vi precis klivigt upp ur sängen, iof vart vakna ett tag men har bara inte orkat gå upp :/ Älskling är ju sjuk så & ska jobba ikväll så han har väl ändå ett godkännande att få sova ut ?! Men hur länge ska jag kunna skylla på graviditeten?? Även om det faktiskt är så att jag är sjuuukt trött nästan hela tiden så står det ju nästan vart man än läser att det ska bli bättre nu & den som är gravid mår som allra bäst nu! Kan ju erkänna att det har blivit 1000 ggr bättre, dom 15 - 16 första veckorna var jag en zombi rent ut sagt,

 men jag är hellre trött än att jag ligger & spyr hela mornarna =) har ju faktiskt sluppit det =) Har ju åkt på lite yrsel pga av mitt låga blodtryck men inte värre än att jag kan leva me de!

 Sen har jag ju börjat känna av att man nästan får lite svårt att andas emellanåt, vilken kanske inte är kostigt, lungorna trycks ju ihop så att sötnosen ska få plats! Sen har jag lite jobbigt att sova på nätterna och beroende på vilken sida jag ligger åt så har jag antingen 1000 kuddar mellan benen eller så ligger jag över hela Ronny, Stackarn ;) meen vi är ju ett brukar ja säga till honom;) haha

 Har iallafall hämtat ett bälte till mina fogar som börjat spöka:/ Brukar ha det när jag jobbar! Jag jobbar ju inte heltid men jobbar kväll Mån - Tors varje vecka, segt att bara jobba kväll men man har ju iallafall helgerna ledigt då =) Sen står jag ut för att jag vet ju att jag snart ska gå hemma i en längre period med det underbaraste som finns <3

Jag hade tänkt att jobba Maj ut sen gå på mammaledighet men ALLA tvekar på att jag kommer att fixa att jobba så länge, så nu har jag April ut som ett mål och orkar jag längre så är ju det kanon, Att skaffa barn innbär ju ändå mindre inkomst & mer utgifter :/

 

Får bli lite kort på sötisen Milicia idag =)

 

   

Snart är det våran tur för en sån liten <3 men tiden går ju farligt fort när dom är små!

 

 

 

 

Sen har vi faktiskt en fruktansvärt hög hyra! Det är ju lite självförvållat i och försig, men nu ska hyran höjas !! Nu har vi visserligen fått nytt badrud & nya tapeter överallt,( vi fick göra jobbet) men det är fortfarande en fuktskada i taket & ett fönster som läcker in om det rengnar & blåser mycket ute :/ Vill vi att min bebis ska bo någon stans där det ev kan bli mögelskador framöver?? Och vill vi betala så jäkla mycke för detta?? Nej är ju svaret på detta!!

Så vi letar faktiskt efter att nåt att hyra i Lidköping =) Blir så mycket mer roligare för mig som ska gå hemma och framförallt mer ekonomiskt då! Att det blir roligare för mig är ju för att det finns tusen saker mer att göra där plus att jag känner så mycket mer folk som bor där, och sen är ju min kusin beräknad 3 dagar efter oss =) Mer ekonomiskt blir det ju för att vi hittar kanske ett billigare boende plus att Ronny jobbar i Lidköping, vilket innbär att vi sparar både tid & pengar på bilresor =) Har ju ändå tänkt att ta oss dit i framtiden så varför inte nu?

Så vet ni nåt ledigt så hör gärna av er =)

 

Nä, nu måste jag göra tusen saker inna jobbet, bla hämta ut en telefon =)

 

Ha det bra kära vänner=)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Mathilda & bloggar lite om min vardag tillsammas med min älskade sambo & våran underbara Dotter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards