Mathilda

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Mathilda Alfredsson Mogart - 19 mars 2012 10:25

Go morron!!

Idag låg jag kvar i sängen på tok för länge trots att jag har en del att hinna med innan det bär iväg för en ny vecka med jobb;P Det bästa som finns är ju när man kan ligga & känna varenda rörelse våran lilla skatt gör =) Varje kväll & morgon har vi en liten "mysstund" med henne <3 Ronny tycker ju att jag trycker & skakar fö mycket på magen, men jag kan ju inte låta bli när jag vet att hon sparkar tillbaka om jag gör så =) Har hon dom här sovrutinerna när hon föds så har jag en jäkla tur... Sover hela nätterna ;)

Förutom att känna av hur skatten rör sig så börjar jag tycka att det är lite jobbigt :/ Ett jäkla tryck som gör att det blir jobbigt & andas, och jag vet ju att det inte blir lättare precis :P Sen hör man hur alla älskar att vara gravida & hur fina dom känner sig, men jag känner mig inte alls fin i detta, klart jag älskar att vara gravid för att jag vet vad som kommer till oss sen men det är en jäkla resa måste jag säga... Samtidigt som jag tycker att det är jättejobbigt så vill jag absolut inte byta ut det, tänk att inte få känna varje dag hur det rör sig & växer inom mig... <3

  Lite morgonmys med våran skatt <3

 

Igår så gjorde vi inte speciellt mycket nytta här hemma:P Jag börjar bli sjuk igen tror jag & älskling börjar friskna till :/ Jag var otroligt trött igår trots att jag inte gjort nåt ansträngande direkt :P

På eftermiddagen åkte vi iväg för ett litet mindre sent kalas för min bror som fyllde 20.... redan! Åt en riktig söndagsmiddag med närmsta familjen =) Trots att vi alla bor så nära så blir det så sällan man träffas, med olika arbetstider & skola & allt vad det är som kommer emellan så det är väl tur att det är nån födelsedag emellanåt;)


När jag kom hem så satte vi oss & kolla lite på min föräldrapenning... igen... Älskling är ju redan färdig med sin och kommer att få ganska bra, & jag får ju inte jättebra men inte jättedålig heller. Beroende på om F-kassan kommer att räkna frammåt eller bakåt i tiden så skiljer det 30 kr om dagen och det spelar ju inte nån jätteroll ;) Att jag inte skulle få en superbra ersättning visste vi ju redan när vi bestämde oss för att skaffa barn så då kan jag ju faktiskt inte klaga heller ;)


Sen har vi bokat en stuga i Falkenberg i sommar i augusti, hur mysigt som helst. Ronnys 2 systrar med familj har även gjort det samtidig så det kommer bli jättekul, ett problem är ju bara att Ronny vet inte om han har semester då eller inte :P Ska ju betalas in handpenning idag så vi får väl hoppas på att det går bra då.. Han har ju lämnat in att han kan jobba massa extra så då känns det ju som att han visar framfötterna iallafall =) Hoppas på riktigt fint väder då bara =)

       

Några bilder från när vi var i Falkenberg i sommras, dock hade vi ingen tur med vädret så, så vi åt mest ;)


Imorgon ska vi ju åka & kolla på några lägenheter i Lidköping som jag nämnt tidigare =) Hoppas verkligen att nåt faller oss i smaken  =)


Sen tänkte jag på det att det ska ju födas hur många bebisar som helst runt om oss den närmsta tiden =) Kommer ju bli massa kompisar till våran älskling =)


Nu ska jag fixa & dona med massa grejjer sen ska ja jobba! Ha en bra dag alla underbara =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Mathilda & bloggar lite om min vardag tillsammas med min älskade sambo & våran underbara Dotter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards